COVID-19 Translation: The State Bank implements solutions to support customers

On February 24, the State Bank of Vietnam issued Document No. 1117 / NHNN-TD on the implementation of customer support solutions due to the impact of the COVID-19 epidemic.

Accordingly, the current acute respiratory infection due to the new strain of Corona virus (outbreak of COVID-19) is complicated, affecting production and business activities, thereby affecting the credit activities of the system. credit institutions, foreign bank branches (hereinafter referred to as credit institutions).
On February 14, the Government issued Resolution No. 11 / NQ-CP on the Government’s regular meeting of January 2020; in which, assigned “the State Bank to direct credit institutions to restructure loan repayment, exemption and reduction of interest rates, maintain the debt group, make new loans to stabilize production and business, support to remove. overcome difficulties for businesses and people due to the impact of the epidemic ”.
Following the Government’s direction, the State Bank of Vietnam requests credit institutions to proactively grasp the situation of production and business, review and assess the extent of damage and influence of borrowing customers. capital due to COVID-19 translation to restructure the debt repayment term, interest rate exemption and reduction, temporarily keep the debt group for customers with respect to debts affected by COVID-19 and have outstanding principal and / or the interest is due within the period between January 23, 2020 and March 31, 2020, until the State Bank of Vietnam issues a Circular guiding this matter; Providing new loans to customers according to regulations to stabilize production and business.
The content of the above-mentioned document clearly states that the rescheduling, exemption and reduction of loan interests, keeping the debt group must ensure that the requirements for debt repayment rescheduling comply with the proposal. Customer’s assessment and credit institution’s assessment of the extent of damage, impact, financial capability and repayment ability of the customer after the debt repayment rescheduling has been rescheduled.
In addition, credit institutions guide the implementation of this content uniformly throughout the system, in which specifies criteria for determining debts affected by COVID-19; contents of inspection, control and supervision of debts are restructured repayment, exemption and reduction of loan interest rates, and maintain the debt group to uniformly implement the whole system.
In addition, the document also stated that the credit institution is proactive, self-deciding and responsible for the rescheduling of loan repayment, exemption and reduction of interest, and temporarily keeping the debt group for affected customers. affected by COVID-19 epidemic as directed, ensuring strict, safe and right subjects; prevent and prevent the abuse of mechanisms to reflect credit quality discrepancies.
Credit institutions shall report to the State Bank of Vietnam (via Banking Inspection and Supervision Department, Department of Credit of Economic Industries) on the results of restructuring of repayment, exemption and reduction periods. loans, temporarily keeping the same group of loans, making new loans as prescribed to customers affected by COVID-19 epidemic on March 15 and March 31.

 

Current situation and solutions for developing digital banks in Vietnam

The rapid development of modern information technology creates digital banking – a new trend for future retail banks. Because it is quite new in Vietnam compared to developed countries, the number of digital banks in Vietnam is still modest. Digital banking offers new opportunities for commercial banks but also presents challenges to overcome for regulators.

Xem chi tiết

TPBank sớm “về đích” chuyển đổi thẻ chip nội địa

TPBank là ngân hàng đầu tiên chính thức hoàn tất chuyển đổi hệ thống, cho phép phát hành và chấp nhận thẻ chip nội địa tại Việt Nam. Theo TPBank, toàn bộ hệ thống ATM, mPOS plus của ngân hàng này đã hoàn tất chuyển đổi chấp nhận thẻ chip nội địa, thẻ chip contactless cho

Xem chi tiết

Thẻ Visa ảo định danh điện tử: sản phẩm ngân hàng số ưu việt lần đầu tiên ra mắt

Trong thời đại 4.0 đang phát triển mạnh mẽ hiện nay, ngành tài chính – ngân hàng cũng đang tích cực chuyển đổi, đặc biệt là việc ứng dụng những thành tựu mới nhất của công nghệ, phát triển thanh toán điện tử và ngân hàng số. Không thể phủ nhận, ngân hàng số đang

Xem chi tiết

Đảm bảo an ninh thanh toán số của Việt Nam

Bùng nổ thanh toán không dùng tiền mặt Những năm vừa qua, Việt Nam đã chứng kiến sự bùng nổ của các hình thức thanh toán không tiền mặt, bao gồm thẻ tín dụng, dịch vụ Internet Banking, ví điện tử và các ứng dụng thanh toán kỹ thuật số khác. Người tiêu dùng Việt

Xem chi tiết

Xử phạt vi phạm luật giao thông: Đề xuất nộp phạt qua thẻ chip ngân hàng

Việc xử phạm vi phạm an toàn giao thông thông qua thẻ chip ngân hàng là cần thiết, phù hợp với xu thế chung… Mỗi năm có hàng triệu trường hợp vi phạm hành chính trong lĩnh vực giao thông, với số tiền phạt lên đến hàng ngàn tỷ đồng. Riêng 9 tháng năm 2019,

Xem chi tiết

Tấp nập chuyển đổi thẻ từ sang thẻ chip

Việc chuyển từ thẻ từ sang thẻ chip sẽ hạn chế được tình trạng tội phạm đánh cắp dữ liệu thẻ để chế tạo thẻ giả nhằm rút trộm tiền… “Giá thành để sản xuất một thẻ chip cao hơn sản xuất thẻ từ khoảng từ 8 đến 10 lần, như vậy với số lượng

Xem chi tiết

Đối tác - Khách hàng